Pagina's

zaterdag 20 september 2014

Een lappendeken

Vorige maand, midden grote vakantie, mochten we naar de huwelijksreceptie van collega Karen en haar kersverse man Dejan. Het was een van die schaarse augustusdagen met mooi weer en het was gezellig om de collega's terug te zien.
Het was daar dat collega Ingrid me vroeg of ik voor haar een lappendeken wou maken. Niet zomaar een lappendeken: de lapjes zouden geknipt worden uit de babykledij van haar dochtertje Janne.
Dat vond ik een heel mooi idee (ik vond het direct jammer dat ik daar nooit aan gedacht heb).

Ik maakte nog nooit een deken dus vond ik het ook wel spannend. Eens de kleedjes geknipt waren, moest het wel lukken, opnieuw beginnen met een nieuwe lap stof ging niet.

Mama Ingrid koos als achterzijde een fuchsiaroze stof en om al dat roze geweld wat te breken, naaide ik er nog een blauwe pomponband tussen.



Mama Ingrid was er zeer blij mee en zo te zien Janne ook!

1 opmerking: