Pagina's

zondag 9 juni 2013

Strandzak voor de hond

Ik kreeg de vraag om een strandzak voor een hond te maken. Hij mag binnenkort mee op vakantie en het baasje vond het handig dat zijn strandlaken en andere spullen in een aparte zak konden opgeborgen worden.
Ze vroeg me op zoek te gaan naar een stofje met iets rond honden op: hondjes, botjes, pootafdrukken... je weet wel.

Ik dacht dat dat niet zo moeilijk kon zijn. Verkeerd gedacht dus!
Ik vond stofjes met allerlei dieren: poezen, varkens, koeien, vissen, flamingo's, kippen, uilen... maar geen honden!
Oh, jawel, ik vond wel stof met honden op, maar dat was dan zo'n beige gordijnstof, niet echt frisse kleuren voor een strandzak.

Ik dacht mijn heil dan maar te zoeken in de flockfolie: een pittig gekleurd stofje en daarop flocken: botjes, hondenafdrukken, de naam van de hond...

Maar toen... totaal onverwacht... zag ik... op de website van Julija's shop... een hondenstofje... in vrolijke kleuren!

Ik bestelde de stof niet online maar bracht in bezoekje aan de winkel.
Ik was erg onder de indruk met hoeveel zorgzaamheid de stoffen daar gehanteerd worden.
In veel stoffenwinkels wordt er in de stof een knipje gegeven om ze dan verder door te scheuren.
Hier niet. De stof werd afgemeten, een speldje werd gestoken op de juiste lengte, de stofvouw werd gelijk gelegd met de snijplankrand, de snijlat werd loodrecht op de stof gelegd, de stof werd met een rolmesje afgesneden.
Ik werd er helemaal stil van!

Maar dan nu, de hondenstrandzak!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten