Pagina's

zondag 12 juni 2016

Berrefonds

Het Berrefonds is een fonds opgericht om ouders van een overleden kindje te steunen. Ze maken onder andere herrineringsdoosjes zodat de ouders en broers/zussen tastbare herinneringen hebben aan hun baby.
Om dit te verwezenlijken roepen ze de hulp in van bereidwillige naaisters.

Al vele malen zag ik een oproep voorbij komen om deel te nemen aan een naaimarathon.
Nooit kwam het goed uit, ook deze keer niet.
Maar nu zag ik ook een oproep om pakketjes op te halen om thuis te naaien, dat zag ik wel zitten!
Ik haalde mijn pakket op met daarin geknipte stofjes voor 5 wikkeldekens en 5 hemdjes.

Zo klein, onvoorstelbaar dat een babytje daarin kan passen! Ook heel ontroerend om zo'n kleine spulletjes te maken en te weten waar het voor dient.





De stofjes waren al geknipt en ik vond het wel jammer dat er bij het knippen niet gelet werd op de print: de schaapjes en uilen staan ondersteboven.

Deze week lever ik mijn pakket binnen en vraag ik meteen een nieuw pakketje aan.

1 opmerking: