Pagina's

donderdag 4 april 2013

Worstzak

Op mijn Edegems naaiavondje maakte ik een worstzak voor neefje Arno volgens haar uitleg.



Ik knipte de stof thuis al zodat ik direct achter de naaimachine kon gaan zitten.

Het ging vrij vlot al zal ik bij een volgende keer (en die komt er want dochterlief bestelde zonet een grote versie) een aantal dingen anders aanpakken.
Bij deze tutorial moet je de voering met de hand vastmaken aan de rits. Als ik zorg voor een keergat in de voering moet dat toch ook met de machine kunnen?
Eigenlijk was het de bedoeling om dat nu ook al zo te doen maar ik volgde zo nauwgezet de uitleg dat ik ten eerste bij het knippen van de stof vergat de voering in 2 delen te knippen en ten tweede bij het in mekaar zetten de rits er al in stond vooraleer ik bedacht dat ik een keergat in de zijnaad wou maken.

Het was een gezellige avond met allemaal creatieve madammen bijeen!



1 opmerking:

  1. Het ziet er heel mooi uit hoor!
    En een keergat in de voering is inderdaad een slimme oplossing! ;)
    Ik ga binnenkort ook eens een tas of zak maken, altijd handig!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen