Pagina's

donderdag 16 juli 2015

Zomersetjes

Het is traditie: aan het begin van de zomervakantie, vooraleer we op reis vertrekken, maak ik een tas: een strandtas, een handtas...
Dit jaar genieten we van de vakantie van thuis uit dus was er niet echt nood aan een nieuwe tas. Maar op daguitstap wil je toch ook niet graag een grote handtas meesleuren? En portemonnee, sleutels en gsm bewaar ik niet graag in de rugzak met proviand. Ik heb de gewoonte die rugzak al eens ergens neer te zetten om iets van naderbij te bekijken of om in een attractie te gaan. Ik vind het dan wel prettig dat daar geen waardevolle spullen in zitten.
Als dat dan toch geen geldig excuus is om een nieuwe handtas uit te tekenen ;-)!
Ik baseerde me op het model van de Finch. Ik maakte de tas kleiner en in plaats van een tussenstrook om hem volume te geven, gaf ik hem enkel een bodem.

Ik maakte hem zo klein dat het hoogst noodzakelijke voor een daguitstap er niet inpaste (portemonnee, sleutels, gsm, zonnebril).
Oh nee, dan zal ik nog een aangepaste portemonnee moeten maken, niet?!
Inspiratie daarvoor vond ik via Pinterest bij haar. Ik paste de maten aan aan mijn kleine handtas et voila!



Dochterlief vond het setje zo mooi dat ze er ook één wou (met de boodschap erbij: als ik jou vraag om iets te naaien, moet ik daar altijd zo lang op wachten. Dus er was geen tijd te verliezen!)
Ze koos skai waar ik eerder al eens een grotere handtas van maakte en die ik niet gebruik (bruin is echt mijn kleur niet) dus werd die verknipt tot een kleiner formaat.
Voor de portemonnee koos ze een heel andere skai, voor een 16-jarige is te assorti not done, vermoed ik.



Vanaf nu kunnen moeder en dochter hier assorti de deur uit  gezellig samen de deur uit!




1 opmerking:

  1. Helemaal te gek : deze tassen ! En al zeker die blauwe !
    Is dat leder ? Of is het skai !

    BeantwoordenVerwijderen