Pagina's

zondag 24 maart 2013

Handtassen in de winkel

Wanneer ik een mooie handtas, of ander soort zakje in de winkel zie, kijk ik niet hoeveel die kost, maar hoe die is gemaakt. Soms kan je ze van heel nabij bestuderen, maar in winkels waar de verkoopsters dicht op je vel zitten, durf ik dat toch niet.

Een hele tijd geleden zag ik zo een mooie handtas in Torfs.
Je kan de bovernzijde omslaan en zo dat bandje door de opening steken en je handtas helemaal dicht maken (snapt ge het?).
Ik heb mijn hoofd er al serieus over gebroken hoe je zo'n opening schoon afwerkt maar kwam er toch niet op!

Van de week vond ik het patroon bij Michelle patterns. Oh, wat was ik blij!

Vooraleer dit in leder (lees: skai) te maken, maakte ik een proefversie in toile cirée. Zo'n zakje kan je altijd wel gebruiken, toch.



Ik deed de bodem wel op een andere manier dan beschreven in de werkbeschrijving.

Nu kan ik aan het meten slaan om een kleine handtas te maken die toch groot genoeg is voor alle noodzakelijke spullen. Oh nee, eerst beslissen: wat is noodzakelijk en wat kan ik thuis laten...

2 opmerkingen: