Pagina's

woensdag 13 juni 2012

Laptoptas

Kleine kinderen worden grote kinderen en dan willen die grote kinderen een eigen computer. Zo kocht grote dochter met haar spaarcenten een eigen laptop.
Al een tijdje geleden vroeg ze me om er een tas voor te maken.
Dit weekend ging ik aan de slag: de omtrek van de laptop meten, de dikte, uittekenen op de stof, nadenken over het in elkaar zetten...
Zoonlief vroeg na een tijdje: 'Is dat niet moeilijk zo zelf een zak maken?' Tja, een beetje wel, maar het is zoveel meer een uitdaging om dit zelf te kunnen realiseren dat ik er alleen maar pret aan beleefde.
De buitenkant van de zak is toile cirée, aan de binnenkant zit een katoenen stofje. Tussen de 2 stoffen plaatste ik een 'vulstof' (ik zou echt niet weten hoe dat officieel heet) om de laptop toch ook wat bescherming te bieden tegen stoten.
Om de naden aan de binnenkant te verstoppen, stikte ik er biaislint rond.
Vooraan maakte ik een extra zakje met velcrosluiting om kabels en muis in te stoppen.
Ik wou er zelf handvaten aan maken maar Charlotte had liever een schouderriem. Die had ik hier niet op voorraad en jammer genoeg zijn naaiwinkels niet open op zondag. Ze gebruikt de tas nu zo en we zien wel of een riem nog nodig is. Ikzelf ben er niet zo'n voorstander van want vrees dat die tas dan meer kans maakt om ergens tegenaan te botsen (en die laptop dus ook).

2 opmerkingen:

  1. Hoi! Wat een mooie tas! Ik ben eveneens fan van de stippen..hihi
    ps: in opwijk is de winkel 'opwijkse stoffen' ook open op zondag :-)

    BeantwoordenVerwijderen